איך מכינים אורז?
איך מכינים אורז?

אורז היא אחת המנות הפופולריות והורסטיליות הקיימות, אורז יכול להיות ארוחה בפני עצמה, תוספת למנה עיקרית ואפילו מוכר כקינוח!
יש אורז לבן שהוא המוכר ביותר לסוגיו, אך לצידו יש גם אורז מלא, אדום, פרא, עגול ועוד ועוד סוגים נפלאים.
הפעם אני רוצה להתמקד איתכם בהכנת האורז הלבן הפשוט שכולנו מכירים, לכל אחד מאיתנו יש העדפה לסוג מסויים: יסמין, בסמטי או פרסי, אך ההסבר שתקבלו כאן על הכנתו נוגע לכולם!

אז לשאלת השאלות – איך מכינים אורז?

קיימות סברות ושיטות שונות לדרך הכי טובה להכין אורז כתוספת, חלק אוהבים אותו אחד אחד, חלק יותר סמיך וחלק פשוט לא רוצים שהאורז שלהם ייצא שרוף או לא עשוי מספיק.
רבים מחפשים את הדרך הקלה והטובה ביותר להכין אורז טוב, בטעמיו ובמרקמו וזה בדיוק מה שתקבלו כאן!

רגע לפני שנגיע למתכון המנצח, חשוב לי להסביר לכם למה צריך לשטוף את האורז! אני אפילו משרה אותו לפני שטיפה אבל לזה עוד נגיע..

למה צריך לשטוף אורז?

אורז הוא דגן המכיל בתוכו רעלן בשם ארסן, רעלן זה עלול להימצא באורז באחוזים גבוהים ובכך להזיק לנו ולגופנו. רמות גבוהות של הרעלן ארסן עלול להזיק למערכת העצבים שלנו, לריאות או לשלפוחית השתן שלנו. הסיכונים קיימים בעיקר עבור מי שאוכל באופן קבוע אורז ולא שוטף אותו כלל אבל למה לא לתת לאורז שטיפה טובה לפני הבישול? הרי שהשטיפה מוציאה ממנו גם לכלוך וחרקים במידה ונשארו בו וזה בהחלט עדיף לדאוג שהאוכל שלנו נקי עד כמה שניתן, במיוחד שזה בשליטתנו.

אחת הסיבות שרבים לא שוטפים את האורז היא כדי להימנע מאיבוד של ויטמינים, חלבונים ועוד דברים טובים המתמוססים במים אבל… הם נמצאים באורז באחוזים קטנים והרי גם ככה האורז עובר בישול, לא?!

תמיד אפשר להעשיר את האורז בתוספות בריאות ומזינות שהופכות את מנת האורז לעשירה יותר בויטמינים וסיבים תזונתיים כמו: קטניות, ירקות, תיבול ועוד.

אוקיי אז עכשיו שאנחנו יודעים ויודעות למה צריך לשטוף אורז לפני הכנתו, בואו נמשיך לתכל'ס, בואו נמשיך למתכון!

מתכון מנצח לאורז!

אז איך מכינים אורז?
אני אתן לכם כאן מתכון קלאסי ברמת הטעמים שלו ולאחר שזה יצליח תוכלו תמיד להעשיר אותו ולהוסיף על מה שתרצו ומסתדר.

רכיבים למתכון בסיסי לאורז:

קערה ומסננת, סיר בינוני טוב ומכסה תואם
2 כוסות אורז
מים רותחים עד כיסוי (במידה ובוחרים להשרות)
3 כוסות מים רותחים לבישול
1 כף שמן זית ועוד קצת..
שן שום אחת כתושה
כף שטוחה מלח, פלפל לפי הטעם

הוראות הכנה:

  1. מתחילים בהשרייה – שלב שהוא אינו חובה אבל נתעכב עליו רגע כי בשנים האחרונות אני גיליתי שזה השלב שבזכותו האורז שלי תמיד יוצא מוכן בצורה אחידה. למה הוא רשות? כי הוא מאריך את זמן ההכנה של האורז ודורש עוד קצת השקעה שלא בהכרח יש לכל אחד.
    מה שעושים זה שמים 2 כוסות אורז בקערה ושופכים מעל מים רותחים עד שהאורז שוחה קצת, מערבבים קצת ומניחים לחצי שעה לפחות. אפשר, מה שאני עושה הרבה, להשרות ולהתפנות לדברים אחרים ואז לחזור ולסנן, אם האורז בהשרייה חצי שעה או שעתיים זה לא ממש משנה.
  2. לאחר ההשרייה מסננים, שוטפים ונותנים לאורז להתייבש מעט במסננת, משהו כמו 20 דקות.
    מי שלא מעוניין בשלב ההשרייה פשוט שוטף היטב, מסנן ומניח ל20 דקות.
  3. מחממים סיר על אש בינונית, מוסיפים את השמן ולאחר שהוא חם, 2-3 דקות, מוסיפים את האורז ומערבבים היטב כדי לכסות אותו בשמן.
  4. נותנים לאורז להתחמם בשמן כ-5 דקות כשמערבבים מידי ואז מוסיפים את התיבול ומערבבים שוב.
  5. כעת מוסיפים את המים הרותחים, מערבבים היטב, מוסיפים עוד כמה טיפות שמן זית ומכסים.
  6. מעבירים לאש נמוכה ונותנים לאורז להתבשל 10 דקות.
    מכירים את המיתוס – לא לפתוח אורז בזמן בישול הוא ייהרס!
    טוב, אני מאמינה שהכנתי אורז מאות פעמים בחיי וכמעט תמיד הרמתי מכסה וזה לא גרם לשום הרס.. לכן, לאחר 10 דקות, מרימים, מערבבים ואם יש צורך בזמן בישול נוסף אז ממשיכים עוד מספר דקות ואם אין צורך, מכבים.
  7. לאחר כיבוי האש נותנים לאורז לעמוד בסיר סגור לעוד מספר דקות ומגישים.


וזהו, זה הכל!
אפשר כמובן להוסיף תבלינים כמו כמון, פפריקה, אבקת קארי, עשבי תיבול, בצל קצוץ, גזר מגורד ועוד אפשרויות, כל עוד תלכו לפי ההוראות כאן ייצא לכם אורז נפלא!
והכי חשוב – בתאבון!

שיתוף:

כתבות
נוספות

On Key

Related Posts

מיקרופיגמנטציה

מיקרופיגמנטציה

מיקרופיגמנטציה – הפתרון האולטימטיבי לפני שנעמיק ונבין מהי בעצם מיקרופיגמנטציה ומה הטיפול הזה נותן, נבין למה מגיעים אליו.רבים מהגברים (גם נשים כמובן אך פחות) סובלים

מיקרופיגמנטציה לשיער

הדמיית שיער – שאלות נפוצות

מה ההבדל בין מיקרופיגמנטציה לטיפול הדמיית שיער? שאלה מעולה! רבים מתבלבלים וחושבים שמדובר בשני טיפולים שונים אבל מדובר באותו הטיפול בדיוק, הדמיית שיער בשיטת מיקרופיגמנטציה.

מיקרופיגמנטציה לשיער

טיפול הדמיית שיער

הדמיית שיער – מה חשוב לדעת? סובלים מנשירת שיער? בטח כבר יצא לכם לשמוע על הדמיית שיער בשיטת מיקרופיגמנטציה. אז מה באמת חשוב שתדעו על

מילוי שיער – מה האפשרויות

למה מילוי שיער כל כך חשוב ומהן האפשרויות הקיימות היום בתחום? כמה חשוב ומשמעותי השיער שעל ראשנו! כל המראה שלנו משתנה בעקבות האורך, הצבע, העובי

השתלת זקן

השתלת זקן

השתלת זקן – מה זה בדיוק ולמי זה יכול להתאים? השתלת זקן – שמעתם על זה פעם? זהו טיפול אסתטי הצובר תאוצה רבה בשנים האחרונות,